Goa - Reisverslag uit Madras, India van Edith en Jeroen - WaarBenJij.nu Goa - Reisverslag uit Madras, India van Edith en Jeroen - WaarBenJij.nu

Goa

Door: Edith

Blijf op de hoogte en volg Edith en Jeroen

31 Maart 2014 | India, Madras

Na het weekje vrijgezellenleven van Jeroen en het weekje NL van Edith was het tijd voor een rustig weekendje strand in Goa. Goa is de place to be voor strandvertier en relaxen. Na een korte vlucht arriveerden we op de nog erg nieuwe luchthaven en werden we in 20 minuutjes naar ons hotel gebracht. Door de nationale vrije dag op maandag voor het zoveelste festival konden we er direct een lang weekend van maken. Om half 10 op zaterdag zaten we dus na een vroege ochtendvlucht heerlijk aan het ontbijt en konden we vervolgens het strand opzoeken.

Laat op de middag was er een bruiloft in het hotel en zijn we verkast richting zwembad om hiervan te kunnen meegenieten. In Goa is het namelijk niet zo traditioneel vergeleken met de rest van het land. Hier loopt de Indiase mens gewoon in Westerse kleren en de Indiase vrouw in een weinig bedekte bikini. Dat hebben we ergens anders in India nog niet kunnen zien. We hadden dus ook niet het gevoel dat we in India waren eigenlijk.
Alhoewel, de rijke Indier blijft zich arrogant gedragen. Degenen die zich zulke weekendjes kunnen veroorloven willen dat ook maar wat graag laten merken en snauwen het personeel dus ook af zonder dat daar enige reden voor is. Een voorbeeld is een gezin (rijke Indiase man op leeftijd, Indiase vrouw die er mag zijn met een borstvergroting op zak, kindje van een jaar of 2 en nanny in traditionele “oude” sari in het hoekje onder de parasol) die zich te goed doen aan wat er te krijgen is. Ze maken gebruik van het zwembad en hij roept vanuit het zwembad de ober en vraagt: Can you get me a beer please? I would like to have a cold one and a glass is not necessary. Could you repeat the order making sure that you have understand me correctly?
Tja, de ober doet het braaf en komt een aantal minuten later met de bestelling waardoor rijke man het zwembad uitkomt. Hij neemt een flinke slok, kijkt naar de ober en zegt: I told you to bring a cold one! You can take this one and bring me a new one asap!

Het personeel loopt dus aardig op zijn tenen door de Indiase trendset gasten en denkt ook dat de Westerse mens die in het hotel verblijft zo bediend wil worden. Wij hadden 2 drankjes besteld en dat duurde wel even. Maar we lagen op ons bedje, strand en zee met een temperatuur van 40 graden plus. Geen haast dus. Uiteindelijk komt de ober aangesneld met 1000 excuses en dat dit drankje toch echt van het hotel was vanwege het lange wachten. We hadden nog geen enkele reactie gegeven, want we hadden ongeveer 5 minuten daarvoor de bestelling doorgegeven.

Jullie kunnen je dus wel voorstellen dat je eigenlijk alleen al je ogen uitkijkt door de tegenstellingen die het land biedt. Grote verschillen tussen arm en rijk en hoe dit ook uitgebuit wordt. Maar nog even terug naar die bruiloft, er was een DJ in gehuurd die de hele middag heeft gedraaid, wat gouden ouden, maar ook lekkere muziek van nu en het dansfeest aan het zwembad was een feit. We hebben ons dus kostelijk vermaakt. Ook het avondeten was de moeite waard, we hebben zelfs een rondleiding in de Indiase keuken gehad zodat we de tandoor ovens eens van dichtbij konden bekijken.

De tijd vliegt dus voorbij (zeker als je een heel weekend niets doet) en dinsdagochtend vroeg zijn we richting Hyderabad terug gevlogen zodat we om 11 uur weer op kantoor achter onze bureautjes zaten. Heerlijk die afwisseling, Dat is het mooie aan India, maandag tot en met vrijdag aan de bak en in het weekend met een kort vluchtje richting de mooiste plekjes om te relaxen of een beetje cultuur te snuiven.

• 09 Mei 2014 - 08:06

Joris:

Is Goa ook niet zo'n festival plek? Doet me denken aan Goa trance, wat jij Koen?

Ik ga het eens opzoeken op youtube. Cheeeerio.

• 09 Mei 2014 - 14:39

Annelies Dullens:

Ik heb van de week een heel reisprogramma gezien met Cris Zegers over Goa, het zag er prachtig uit allmaal.
    Dat jullie genoten hebben kan ik me voorstellen.Leuk om eens een bruiloft mee te maken op afstand, foto, s zullen jullie er wel niet van hebben gemaakt.(Of toch stiekem).

Liefs mam.(oma geverik)

Liam gaat alles goed zo een heerlijk manneke.

• 12 Mei 2014 - 07:59

Koen:

Joris,

Zeker is Goa een festival plek, goeie feesten, maar bijna alleen in het "feestseizoen" wat nog moet beginnen... Goa Trance komt daar vandaan (of is in ieder geval daarop geïnspireerd). Moon festival in November of December schijnt wel echt een happening te zijn!! Jammer genoeg zijn we dan alweer weg.

Gr,
    Koen