Wordt er nog gewerkt? - Reisverslag uit Haiderabad, India van Edith en Jeroen - WaarBenJij.nu Wordt er nog gewerkt? - Reisverslag uit Haiderabad, India van Edith en Jeroen - WaarBenJij.nu

Wordt er nog gewerkt?

Door: Edith

Blijf op de hoogte en volg Edith en Jeroen

24 April 2014 | India, Haiderabad

Jullie zullen je afvragen: wordt er nog gewerkt daar in India? Nou, we kunnen jullie mededelen dat dit zeker het geval is. Het gaat ontzettend goed op kantoor. De drie nieuwe mensen zijn alweer 2,5 maand aan de gang en we hebben ze inmiddels op hetzelfde niveau als de eerste drie. Dat betekent dat ze het eerste proces ook reeds zelfstandig met NL oppakken.
Verder zijn we gestart met aangiftes vennootschapsbelasting en het nakijken van aanslagen inkomstenbelasting en zijn we inmiddels ook “live” met deze processen. Hier zit voor Jeroen en mij het vele nakijk en bijstuur werk in. Om jullie een idee te geven: ze verwerken met 6 personen op dit moment zo’n 150 aanslagen vennootschapsbelasting, 170 aanslagen inkomstenbelasting en 4 aangiftes per week. Wat betreft aangiftes is dat aan de magere kant, maar zoals de ervaring leert komt dit met name doordat NL nog niet wil accepteren dat er een overdracht dient plaats te vinden. Daar zit ook dit jaar weer het probleem en het is eigenlijk nog groter dan voorgaand jaar omdat je met meerdere vestigingen en meerdere mensen te maken hebt. Dat is voor ons dus een heel gevecht, maar dat gaan we niet uit de weg. Ook dienen er nog trainingen voorbereidt en gegeven te worden en hebben we uiteraard ons “normale” klantwerk. We vervelen ons dus niet.

Daarnaast lopen we er tegenaan dat we het allemaal wat sneller gewend zijn en dat de mensen hier zo goed zijn en ook sneller aankunnen. Dat maakt het er niet makkelijker op in samenwerking met Nederland waar teveel op de traditionele manier gewerkt wordt. De mensen verbazen ons wel, het team is beter dan het team waar we vorig jaar mee hebben gewerkt. Waar we voorgaand jaar aangaven dat de mensen niet verder nadachten en eigenlijk zichzelf een kunstje probeerde aan te leren kunnen we niet zeggen dat dit voor deze mensen geldt. Ze denken mee, komen met voorstellen tot verbetering, precies wat we willen. Stimuleren dus! Ze kunnen ook niet wachten om meer werk te doen, ook dat stimuleren we met een waarschuwing op zijn tijd. Meer werk is prima, maar de kwaliteit mag er niet onder lijden dus laten we wat we doen goed doen. Onze indruk is dus voor het India team erg goed, het geeft weer veel enthousiasme en voldoening. De indruk voor NL is echter een stuk minder, hier is nog veel werk aan de winkel wanneer we terug zijn in NL. Daar moeten heel wat slagen gemaakt/ ingehaald worden. Dat geeft stof tot nadenken en het schrijven van een plan om zover te komen. Nieuwe uitdagingen weer in het verschiet.

We maken ook ontzettend veel plezier met de mensen. We hebben al enkele keren met ze geluncht en de belofte gedaan dat als er 3250 aanslagen zijn nagekeken en 25 aangiftes zijn opgesteld we ze trakteren op een super lunch. Dat punt is dus bijna aangebroken en de lunch staat gepland. Verder hebben we een feest met de voor de UK, Belgie, Duitsland en Nederland werkende mensen dus dat zal ook wel een spektakel worden.
De feedback die we krijgen is enorm goed, Jeroen’s bijnaam is Mr. Google (hij weet ECHT alles) en Edith heeft de naam Motherbird (tja, wat moeten we daar van vinden) gekregen. Ze hebben het gevoel dat ze alles met ons kunnen delen, plezier met ons kunnen maken maar dat er wel op zijn tijd hard gewerkt moet worden. We hebben dus alle vertrouwen dat we hier een goed team kunnen neerzetten.

Het verzoek voor nog 3 nieuwe mensen is ook uitgezet en we hopen deze mensen nog te kunnen opleiden in de periode dat we hier zitten, maar het is nog maar de vraag of dat gaat lukken. We zullen zien en we houden jullie op de hoogte van de nieuwe ontwikkelingen.

Groetjes!

• 23 Mei 2014 - 08:57

Mieke:

Hoi lieve harde werkers,

Ja, dat jullie hard werken en met jullie het hele team, dat was al duidelijk voor me. Jullie zijn geen mensen om er de kantjes vanaf te lopen.
    Ik ben blij dat het allemaal zo goed gaat met het team. Nu NL nog!
    Ga zo door!!

Lieve groeten mama/Mieke

• 31 Mei 2014 - 17:38

Wim:

He Jeroen kijk eens op je app speciaal voor mr, google het enige echte google autootje.

Werk ze nog en nog een hele fijne tijd in india.

Gr, wim dullens.