Wat hebben we het slecht... - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Edith en Jeroen - WaarBenJij.nu Wat hebben we het slecht... - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Edith en Jeroen - WaarBenJij.nu

Wat hebben we het slecht...

Door: Jeroen en Edith

Blijf op de hoogte en volg Edith en Jeroen

14 Mei 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Daar zijn we weer…En deze keer een update over onze trip naar Abu Dhabi. Samen met een deel van het thuisfront, namelijk Mariken en Rogier. Samenkomen in het buitenland klonk wel erg aantrekkelijk, maar India is toch wel erg ver weg voor een weekendje. Daarom maar besloten om in Abu Dhabi te verzamelen. We waren er allemaal nog nooit geweest, en voor iedereen op acceptabele afstand vliegen.

Dus op woensdagavond 14 mei na kantoor richting vliegveld met een koffer vol met spullen: eindbestemming Nederland :). Rond half 1 ‘s nachts waren we in het hotel, waar we meteen zijn gaan slapen (Mariken en Rogier waren er al).

De volgende morgen afgesproken bij het (erg lekkere) ontbijt, waarna we op stap gingen. Het idee was om een 24-uurs pas te nemen voor de hop-on-hop-off bus zodat we overall makkelijk naartoe konden en ter plaatse bekijken hoe lang we ergens wilden blijven. Eerste stop, de grote moskee. Een erg mooi gebouw waar we ruim de tijd voor hebben genomen. Aangezien iedereen in toeristenstijl gekleed is, moeten we eerst bedekkende kleding gaan halen in een kleedruimte. Daarna konden we rondlopen.

Volgende stop is een mall waar we een goede lunch hebben gehad. Verschillende gerechten die we allemaal delen. Na de lunch rijden we verder met de bus en via wat tussenstops komen we terecht bij een uitkijkpunt bij de grote vlag van Abu Dhabi. Daar hadden we goed uitzicht op de bewoners van Abu Dhabi die met hun waterscooter speeltjes een show weggaven. Het waren dan ook geen ordinaire jetski’s met grasmaaiermotortjes, maar ze haalden al gauw zo’n 80-100 km/uur op het water en klonken als een Ferrari in een parkeergarage. Leuk om te zien. Verder is het hier ook een paraderen van de rijke en hippe mensen. Niet door rond te lopen en gezien te worden, maar door op en neer te rijden in hun dikke auto's...Ook hadden we vanuit het uitkijkpunt een erg mooi zicht op de stad van Abu Dhabi.

De volgende dag eerst nog wat onafgemaakte zaken van donderdag afwerken. Naar boven in de Etihad Tower om daar een goed uitzicht over de stad te zien. Nadat we weer terug in het hotel waren, zijn we aan het strand gaan liggen. We hadden al ontdekt dat er in zee een vlot was om vanaf te springen/duiken/salto’s maken. Dus het programma is eenvoudig: liggen, drinken en spelen!!

En dan ‘s avonds toch maar onze favoriete maaltijd bij een soort Japanse snackbar (althans, zo zag het eruit), sushi en sashimi! Alle vier groot fan, en aangezien ze dit in Hyderabad niet echt hebben, moeten we hier dankbaar gebruik van maken. En het eten was er super lekker, dus goed genieten!!

Op zaterdag besluiten we nog te gaan rondkijken, te beginnen bij een soukh (“ markt” ) in een winkelcentrum. Ok, ze hadden leuke spullen om te zien, mooi om eens gezien te hebben, maar niet meer dan dat. Toen we daar klaar waren, kwam er iemand op het goede idee om naar het hotel terug te lopen via de boulevard van Abu Dhabi. Zag er op de kaart niet zo heel ver uit. Maar dan blijkt dat ruim 5km in de brandende zon toch wel erg ver is… Dus redelijk oververhit komen we weer bij het hotel en is het tijd voor een duik in zee. Het middagprogramma is dus hetzelfde als vrijdag: liggen, drinken en spelen!

Zaterdagavond gaan we eten in het Viceroy Hotel. Dat is 2 vliegen in 1 klap: ze hebben er goed eten schijnbaar en het hotel is een bezienswaardigheid van Abu Dhabi (op de foto zie je wel waarom). Ook de ligging van het hotel is erg gaaf, midden in het F-1 circuit van Abu Dhabi. Dus eerst eten en daarna rondkijken. En wat blijkt: ook hier hebben ze een Japans restaurant. Tja, dan is de verleiding te groot, doen! Beetje pijn in de portemonnee, maar ook vandaag weer erg lekker eten.

‘s avonds gaan Mariken en Rogier alweer terug naar het vliegveld voor hun nachtvlucht naar Nederland. Wij blijven nog een nachtje slapen, aangezien onze vlucht op zondagochtend vertrekt.

Het was een erg geslaagd lang weekend waarvan we goed genoten hebben!! Dus, dat klinkt als iets wat voor herhaling vatbaar is.

Tot de volgende update!!

J&E

• 08 Juni 2014 - 12:02

M&R:

Was een erg gezellig weekendje en we hebben genoten (vooral van de sushi ;-))
    Bedankt voor het wereldwijd bekend maken van de laatste foto :-D

Wat wordt de volgende bestemming om te meeten.....???

Grt M&R

• 09 Juni 2014 - 09:21

Mieke:

Wat een gezellig verslag weer! En eten speelt ook nu een grote rol volgens mij voor jullie.
    De foto's zijn ook erg mooi!

Groetjes mama/Mieke