First days in the office... - Reisverslag uit Haiderabad, India van Edith en Jeroen - WaarBenJij.nu First days in the office... - Reisverslag uit Haiderabad, India van Edith en Jeroen - WaarBenJij.nu

First days in the office...

Door: Edith

Blijf op de hoogte en volg Edith en Jeroen

10 Februari 2013 | India, Haiderabad

Zo we zijn gestart! Maandag en dinsdag hebben wij nog wat kleine dingen kunnen regelen en zelfs wat job-interviews gehad. Daar hebben we een nieuwe vijfde persoon geselecteerd die een job offer krijgt. Hij was direct beschikbaar en wij zouden de dag erna starten, maar zo werkt het helaas niet. Er bestaat een recruiting-periode die tenminste 30 tot 40 dagen duurt dus helaas kan deze persoon pas over een dikke maand bij ons aanschuiven. Zo gaat dat hier..

Dinsdag zijn we op het eind van de dag van hotel naar appartement verhuisd. Hierover later meer…

Woensdag stonden er 4 enthousiaste jongelingen op ons te wachten die met smart aan de slag wilden gaan voor Deloitte. Na een korte persoonlijk introductie van onze zijde hebben we ze direct voor het blok gezet en gevraagd om zich individueel voor te stellen. Dat ging erg goed en je merkte direct dat ze vertelden hoe de gezinssituatie in elkaar steekt en dat ze allemaal samen in een huis wonen. Dat geeft direct aan hoe belangrijk dit voor ze is. Verder hebben we de hele dag introductietraining gegeven over hoe is Deloitte ontstaan, wat doet Deloitte NL allemaal, welk onderdeel zijn wij als team daarvan en wat zijn onze dagelijkse bezigheden. Ze waren erg enthousiast en niet te stoppen. Geen pauzes (uiteraard hebben we die wel gewoon genomen) en veel vragen. We hadden gedacht direct een verschil te merken tussen de mannen en de vrouwen en ook een verschil in benadering naar Jeroen en mij. Eigenlijk hebben we dat de eerste dagen nog niet echt gemerkt.

Wat wel opviel is dat ze direct veel zelf regelen, daar waar je in NL eerder assistentie dient te verlenen. Ze zijn niet bang om daar initiatief in te nemen. De tweede dag zijn we begonnen met een quiz met vragen over wat we de eerste dag hebben behandelt. De hoofdprijs was een pakje stroopwafels en de troostprijs drop. Op deze manier konden ze al even kennismaken met de Nederlandse cultuur. Dan zie je dus heel goed het verschil. Na de eerste vraag gingen direct alle handen de lucht in om antwoord te geven. In Nederland hadden we waarschijnlijk iemand moeten aanwijzen , maar hier niet. Ook totaal niet bang om het verkeerde antwoord te geven. Een iemand sprong er met kop en schouders boven uit en wist alle vragen te beantwoorden. Ze had haar aantekeningen de avond ervoor nog bestudeert!!!

Naast dat we dat al een unicum op zich vinden, moet je je realiseren dat deze mensen om 8 uur ’s avonds klaar zijn met hun werkdag, ze dan nog dik een uur met de bus richting huis moeten en vervolgens de familie moeten helpen koken, opruimen etc. De dag daaropvolgend start de werkdag om 11 uur, maar ze dienen wel rekening te houden met de bustijden waardoor ze vaak al om 9 uur op pad zijn.

Deloitte zorgt voor transportation wat inhoudt dat er elke dag om kwart voor 11 genoeg bussen stoppen om ongeveer 1500 mensen af te leveren en om 8 uur ’s avonds staan deze bussen weer te wachten voor kantoor. Wij maken geen gebruik van deze bussen, want we beschikken over een eigen driver.

De tweede en derde dag zijn we doorgegaan met de trainingen. Komende week gaan ze aan de slag met wat testbestanden voor deze eerste activiteit die we gaan overdragen vanuit Nederland. Ons programma is zo opgebouwd dat we niet maanden gaan trainen en dan alles in 1 keer overdragen, maar dat we op 1 activiteit trainen, die activiteit overdragen en vervolgens tussendoor trainen op de volgende activiteit. Zo krijgen ze direct verantwoordelijkheid, contact met de Nederlandse collega’s en zullen ze zich naar onze mening eerder onderdeel voelen van een groter team.

We zullen zien hoe zich dat de komende weken gaat ontwikkelen.

Groetjes

PS. De stroopwafels vielen in de smaak, de drop wat minder ;-)

• 11 Februari 2013 - 21:47

Ati Smulders:

Hoi Edith en Jeroen,

Jullie hebben al een hoop gedaan de eerste dagen! Leuk om te mogen meelezen!
    Veel succes met alles wat nog komen gaat de komende tijd!

Groetjes Ati

• 12 Februari 2013 - 17:57

Rogier:

he hallo daar,

zo te lezen hebben julie het al goed naar jullie zin, en jullie medewerkers ook ;-)
    geniet er lekker van, maar dat zal wel lukken.

groetjes rogier