Verstoppertje spelen in huis - Reisverslag uit Haiderabad, India van Edith en Jeroen - WaarBenJij.nu Verstoppertje spelen in huis - Reisverslag uit Haiderabad, India van Edith en Jeroen - WaarBenJij.nu

Verstoppertje spelen in huis

Door: Edith

Blijf op de hoogte en volg Edith en Jeroen

16 Februari 2013 | India, Haiderabad

Ja, hallo! Hier zijn we weer met een korte update over ons appartement. We zullen hier de komende 6 maanden vertoeven. We zijn er nu 1,5 week en het bevalt ons uitstekend. Het is 200 m2 (en zoals de titel dus al aangeeft kunnen we verstoppertje spelen), heeft 2 slaapkamers, uiteraard een keuken, een studeerkamer, drie badkamers en drie balkons. Qua grootte hadden we het dus slechter kunnen treffen. Moeders en vader hebben reeds een virtuele rondleiding gehad en gaven aan dat het er eigenlijk wel uitzag om nooit meer weg te gaan. Eigenlijk is dat ook wel zo.

Helaas was de aankomst nog even wat minder. Er was ons verteld dat we 5 februari om 12 uur in het appartement terecht zouden kunnen en om 2 uur kwamen we dan ook met onze koffers binnen. Helaas waren er op dat moment nog ongeveer 10 mensen bezig het appartement in orde te maken en hadden we dus met een buffer van 2 uur te weinig rekening gehouden met de Indiase cultuur. Om 5 uur verliet iedereen het appartement en konden we onze gang gaan. Nou ja, onze gang gaan, de wijze waarop het was achter gelaten gaf aanleiding tot een grondige poetsbeurt. We zijn dus maar snel begonnen met het van boven tot onder poetsen van onze slaapkamer zodat we in ieder geval konden slapen die eerste nacht. Heel veel tijd hadden we ook niet, want er was een welkomstdiner voor ons geregeld waarin we kennis konden maken met de andere Nederlandse en Belgische expats. Om kwart voor 8 werden we dan ook weer opgehaald om te vertrekken richting restaurant Little Italy. Erg geslaagde avond!

De dagen daaropvolgend hebben we elke avond maar een kamer schoon gemaakt (na eerst wat schoonmaakspullen te hebben ingeslagen) en ook het eerste weekend hebben we met name schoon gemaakt. Dat wil dan natuurlijk ook wel met 200 m2. Wie dacht dat we toen volledig klaar waren heeft het mis. Er was namelijk nog geen internetaansluiting, geen afzuigaansluiting en ook geen gasaansluiting.

De internetaansluiting was snel geregeld. De overige 2 helaas wat minder snel. Het eerste weekend zouden ze zaterdag om 10.00 uur komen om de nodige werkzaamheden te verrichten. Het werd 11, 12, 13 en 14 uur voordat ze er waren. Uiteindelijk zijn ze langs geweest, maar aangezien we direct in de gaten hadden dat ze geen materialen bij zich hadden was het duidelijk dat er niet veel gedaan ging worden. Ze hebben dan ook 10 minuten met 2 mensen gekeken en druk gediscussieerd. De dag erna zouden ze rond dezelfde tijd weer hier zijn. Helaas hebben we de hele zondag, zonder ook maar iets gehoord te hebben, niemand gezien. Er ging weer een werkweek overheen. Nu zijn ze vandaag zowaar op de afgesproken tijd langs geweest. Twee mannetjes die geen Engels spreken, een gat in de muur boren en ze waren weer pleite. Ons achterlatend met een mega zooi in de keuken wat dus weer aardig wat poetswerk heeft gekost. De mensen die ons een beetje kennen, weten dat onze kwaliteiten helaas niet liggen bij het poetswerk. De beslissing om op zoek te gaan naar een werkster is dus snel gemaakt.

Nu hebben we dus een gat in de muur (voor de aansluiting van de afzuiging) maar verder is er nog niets gedaan. Benieuwd of ze morgen komen om het af te ronden. Dat is ons in ieder geval wel verteld.

Het is wel echt een prachtig complex. We plaatsen wat foto’s bij het verslag zodat jullie dit met eigen ogen kunnen zien. We hebben een hele mooie swimming pool, basketbalveld en ook de fitnesszaal mag er zijn. Verder is er een klein winkeltje waar je wat spullen kunt kopen. Ook de tuin is erg mooi aangelegd en je kunt er heerlijk op bankjes zitten.

Als volgende week dus alles op orde is hebben wij helemaal niets meer te klagen. Benieuwd of we nog terug naar huis willen over 5,5 maand.

• 16 Februari 2013 - 13:08

Mariken & Rogier:

Jaaaaa jullie moeten naar huis over 5.5 maand :-D
    Super leuk om jullie (en het kasteel met 3 badkamers.....) te zien!

Fijn weekend nog!!! XX

• 19 Februari 2013 - 14:27

Angelina & Bas:

Hoi hoi!!

Wat een gedoe zeg,was al niks voor mij haha..Had het al van je moeder gehoord:P
    wij moeten ook maar eens snel met jullie skypen,kunnen we het ook zien:)

Gr.xx

• 20 Februari 2013 - 22:15

Elianne, Paul, Milou En Esmée:

Edith en Jeroen,

Het wachten is wel beloond......en voordat jullie over 5,5 maand weer terug komen zal wel alles in orde zijn....
    Wat een mooi complex en wat een luxe. Een ding is zeker, met drie badkamers heb je geen kans om vuil te worden.

Veel succes en plezier de komende weken.

Groet uit Geverik

Tags: India