Visumstress!! - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Edith en Jeroen - WaarBenJij.nu Visumstress!! - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Edith en Jeroen - WaarBenJij.nu

Visumstress!!

Door: Edith

Blijf op de hoogte en volg Edith en Jeroen

16 Januari 2013 | Nederland, 's-Gravenhage

Gaan we de 27e vertrekken of gaan we wat later? Dat is de vraag die ons nu bezig houdt.

Het is nog niet zo makkelijk om India binnen te komen. Je zou verwachten dat Amerika moeilijker zou zijn, maar NEE dat is dus niet het geval. Ten eerste dien je te zorgen dat je diploma wordt gelegaliseerd. Vervolgens dient er een apostille op geplaatst te worden. Laat dit in NL nu heel erg gecentraliseerd geregeld zijn. Je hoeft er namelijk maar voor naar Groningen ;-)

De volgende stap is om de juiste formulieren vanuit Deloitte India en Deloitte NL te krijgen. Dat ging nog aardig, maar kost enige tijd. Dan dienen de visumrequests ingevuld te worden en dat is op zijn minst gezegd nogal gedetailleerd. Nadat de banden met Pakistan zijn ontkend en we alle landen die we de afgelopen 10 jaar hebben aangedaan hebben opgesomd komen we terecht bij de geboorteplaats en de uiterlijke kenmerken van je ouders!

Ook deze hobbel is uiteindelijk genomen, maar dan is het extra vervelend dat het visumbureau nu aangeeft dat ze het op 29 januari hebben verwerkt en we op die datum ons visum kunnen verwachten. Hopelijk valt daar dus nog een mouw aan te passen...

• 16 Januari 2013 - 19:29

Marc:

Jongelui, jullie moeten maar zo denken, naar India ga je meestal om tot jezelf te komen toch, dus dit is een mooie meditatieve uitdaging! Succes en groet.

• 16 Januari 2013 - 19:57

Will En Gerda Crombach:

Hallo jongenlui,dit bedoelen ze nou met de spanning erop houden. Maar met kop omhoog en schouders naar achteren zal ook deze laatste hobbel genomen worden.
    gr de Crombachjes

• 16 Januari 2013 - 20:18

Paul:

Uiterlijkheden van je ouders. Edith, hoe ga je dat oplossen mbt je pa (hahaha)??

GR Paul

• 16 Januari 2013 - 20:49

Stéphanie Van Den Dungen:

Pff dat gaat lekker! Kan me voorstellen dat dat de nodige stress oplevert. Maar uiteindelijk zal alles vast op zijn pootjes terecht komen! Succes!
    Gr. Steef

• 16 Januari 2013 - 22:44

Caroline Louwers:

Jeetje wat spannend allemaal! Hopen dat het allemaal goed gaat komen! Succes!

• 17 Januari 2013 - 11:23

Bas Dullens:

Helaas heeft Paul me de woorden al uit de mond genomen!

Succes ermee!

Tags: India, visum