Een heerlijk ontspannen weekend achter de rug - Reisverslag uit Haiderabad, India van Edith en Jeroen - WaarBenJij.nu Een heerlijk ontspannen weekend achter de rug - Reisverslag uit Haiderabad, India van Edith en Jeroen - WaarBenJij.nu

Een heerlijk ontspannen weekend achter de rug

Door: Edith

Blijf op de hoogte en volg Edith en Jeroen

04 Maart 2013 | India, Haiderabad

Dit weekend was het eerste weekend waar we niet op iemand hoefden te wachten om iets in ons appartement te moeten fixen. Heerlijk gevoel, na al die lange uren wachten. We hebben het er dus ook van genomen.

Zaterdag om 11 uur werden we opgehaald door ons nieuwe driver ( ja de oude hebben we echt ingeleverd, hij sprak bijna geen Engels en klok lezen was ook niet zijn sterkste kant). Goodbye Arif, welcome Ramesh!! ’s Middags zijn we naar de film geweest. We hadden deze de dag ervoor al gereserveerd en dat was ook nodig want het was aardig vol. De kosten voor een filmkaartje zijn 150 Roepie, hetgeen betekent EUR 2,30. En dan zijn wij nog naar een grote en dus duurdere bios geweest. Vervolgens kun je warme maaltijden bestellen, aardig wat gebakjes, wraps en natuurlijk popcorn. Ook in popcorn hebben ze hier wat meer smaken dan dat we in NL hebben dus die zullen allemaal nog wel eens de revue passeren.

Vervolgens is de bioscoopzaal zelf redelijk gelijk aan een NL bios. Alleen de manier van reageren van mensen is toch wel anders. Hier wordt echt hard gelachen om ontzettende droge humor (Bruce Willis die boos roept: You know, I am on vacation en vervolgens drie machinegeweren leeg schiet is echt om in keihard lachen uit te barsten) Dat vinden ze hier prachtig. Leeftijdsgrenzen daar doen ze ook niet aan. Het was een actiefilm en er zat een vader met een jochie van een jaar of 4 in de bios. Heel vreemd dat het jochie in huilen uitbarsten bij zoveel geweld!
Ook de aankondiging van pauze is wel erg grappig. (We waren niet eens meer gewend dat er pauze is bij een film in de bios) Het licht gaat aan en midden in een scene wordt er gestopt. O, je hebt het nog niet in de gaten: alle Indiase mensen springen op en gaan snel een refill halen van hun popcorn of wat dan ook.

Na de bios hebben we nog even boodschappen gedaan en geprobeerd het een en ander in te slaan zodat we echt een keer konden koken thuis. Ja hoor, het gas is eindelijk gemaakt dus we wilden de naderende werkweek goed beginnen.
Onze driver heeft ons weer terug gebracht waar we ons even hebben opgefrist voordat hij ons naar de Westin bracht voor een heerlijke Indiase maaltijd. Ze kennen ons al aardig goed hier dus we worden altijd warm welkom geheten. De Westin heeft naast een Italiaans ook een Indiaas restaurant. Dit restaurant staat op nummer 1 van de restaurants in Hyderabad en we komen er graag. Voor Indiase begrippen is het erg prijzig, maar voor ons goed te doen (als je niet teveel alcohol drinkt). We hebben dus heerlijk gegeten en ik heb als souvenir nog een mooie armband laten maken. De naam van het restaurant is Kangan, hetgeen een bepaald soort armband betekent. Als je er eet, mag je een armband laten maken. Was leuk om te zien hoe een man dat binnen een paar minuten voor je smelt in de kleuren die jij wilt.

Zondagochtend hebben we heerlijk ontbeten op ons balkon om vervolgens naar het Novotel gebracht te worden. Daar hebben we de dag lekker relaxed aan het zwembad doorgebracht en getracht aan ons kleurtje te werken zodat we niet meer zoveel opvallen! Bij het Novotel hebben ze elke zondag een overheerlijke brunch waar je voor een bepaald bedrag mag drinken en eten. Aangezien ze er ook bief hebben voor ons een gelegenheid om eens een ander stukje vlees te eten.
Verder zit het hotel vol met Deloitters. De Amerikanen hebben op dit moment busy season en zitten hier dus met dik 60 man. Amerika plaatst de mensen die voor een korte periode komen altijd in het Novotel, NL en België plaatsen hun mensen in het Westin.

In de avonduren nog heerlijk een serie op dvd gekeken en ons eerste relaxweekend zat er alweer op. Hopelijk gaan er nog aardig wat komen, naast onze culturele uitstapjes.

• 04 Maart 2013 - 22:50

Marian En Jo Bosch:

Zo te lezen gaat het jullie erg goed.
    Als jullie terug komen zullen jullie wel een aantal kilo,s zwaarder wegen.
    In zo verre gaat het met ons goed,behalve dat Jo dus weer ontslagen is.
    Dus weer solliciteren op werk wat er niet is!
    Maar je kunt niet meer als blijven proberen.
    Heel veel groetjes Marian en Jo.

• 05 Maart 2013 - 18:01

Monique:

Hartstikke leuk om zo over jullie dagelijks leven te horen. En smaakte het zelf gekookte eten ook goed? Groetjes, Monique.

• 06 Maart 2013 - 08:27

Mariken & Rogier:

Zo zo en dat gaat maar uit eten daar ;-)
    Mooi hoor, die bioservaring, gingen de mensen ook zingen en dansen?? Dat is ook heel normaal namelijk....
    Check check cultureel uitstapje: weekend 17 - 19 mei Mumbai, met moi :-D

Snel weer skypen!!
    Greetz R&M

• 07 Maart 2013 - 21:17

Eric En Ellen :

He jongelui

Leuk allemaal te lezen. Skypen het weekend?

Gaat goed daar he? Las dat half acht op luxe is? Nou....voor ons is dat standaard hahaha.

Leuk keertje skypen! !!!!

Groetjes
    P.s. Huis Amsterdam verkocht. ?..gaaf! !!!

• 23 Maart 2013 - 10:13

Richard En Nancy:

Hallo Edith en Jeroen,
    Zo te lezen hebben jullie het goed naar jullie zin!
    We vinden het leuk om jullie avonturen te volgen via www.waarbenjij.nu.
    Geniet maar lekker van al het moois en hopelijk volgen er nog veel mooie uitstapjes en ervaringen.
    Wij hebben vanuit Stein ook ontzettend leuk nieuws: ik ben namelijk in verwachting! Laatst september verwachten wij onze kleine spruit.
    Groetjes,
    Richard en Nancy