Office developments - Reisverslag uit Haiderabad, India van Edith en Jeroen - WaarBenJij.nu Office developments - Reisverslag uit Haiderabad, India van Edith en Jeroen - WaarBenJij.nu

Office developments

Door: Edith

Blijf op de hoogte en volg Edith en Jeroen

30 Mei 2013 | India, Haiderabad

A really busy week in the office!!!

Zo wat hebben we spannende tijden gehad op kantoor. Vorige week was een zeer belevenisvolle week voor onze mensen (en voor ons ook een beetje). De verantwoordelijke partner kwam namelijk vorige week maandag aan in Hyderabad om kennis te maken met de mensen en om natuurlijk te bekijken hoe we hier ons werk aan het doen zijn.
We hadden het team de opdracht gegeven om een presentatie voor te bereiden waarin ze zich konden voorstellen, maar waar ze ook tekst en uitleg gaven bij de werkzaamheden die ze op dit moment al verrichten. Daar hebben ze een tweetal dagen aan gewerkt en vrijdag was de generale repetitie voor ons.
Aangezien dat al spannend was kun je je voorstellen hoe ze tegen de komst van de partner van de afdeling aankijken!!

Het ging echter goed en we waren al trots op die vrijdag. Vol vertrouwen gingen we het weekend dus tegemoet om maandag ons team dit te zien doen.
Maandag startte voor ons met een lunch met Wobke, de partner van de afdeling. Na even gezellig bij gekletst te hebben en de agenda van de komende dagen te hebben besproken zijn we naar kantoor gegaan. Daar zaten onze vier mensen (helaas was onze vijfde man ziek) al met knikkende knietjes te wachten, maar met een mooi boeket rozen als welkomstcadeau.
Na het voorstelrondje was het dan zo ver en het resultaat mocht er zijn! Ze hebben in een klein half uurtje alles uitgelegd. Apetrots waren we dus op ONS team. Leuke bijkomstigheid was dat ze de presentatie afsloten met: “ Any questions? No, then we have a question for you! We really want to learn Dutch, can we follow Dutch classes?” Answer: Yes, you can!!

Dus vanaf 1 augustus gaan ze ook wekelijks Nederlandse les krijgen. Nadat het spannendste moment van de week voorbij was hebben ze laten zien dat ze hard kunnen werken en zijn wij vooral erg druk geweest met Wobke bijpraten, mensen voor te stellen en zaken af te stemmen voor de toekomst en voor ons zelf. En uiteraard zitten er ook altijd leuke kanten aan zulke visits: elke avond lekker tafelen in goede restaurants, een leuke Indiase teamlunch buiten de deur en een beetje netwerken. De dagen zijn dus voorbij gevlogen en voordat we het wisten ging Wobke alweer richting NL en zaten we met een flinke werkachterstand hier ;-)

We hebben wel het verzoek gekregen of we misschien een weekje of 2 extra kunnen blijven (sorry mam) om een betere overdracht te laten plaatsvinden met onze opvolgster. Op dit moment hebben we namelijk maar een krappe werkweek overlap en dat lijkt een beetje kort te zijn. Dus daar zijn we nu even de gevolgen van aan het bekijken en dat wordt vervolgd…

We zijn de mensen op dit moment hard aan het trainen op de grootste uitdaging: het opstellen van aangiftes vennootschapsbelasting. De druk is er: er ligt al aardig wat werk klaar met een deadline van eind juni. Dan moeten we dus zeker volgende week aardig gereed zijn om die uitdaging goed aan te kunnen gaan. Dat betekent naast de werkzaamheden die we op dit moment uitvoeren uren en uren van intensieve training. Erg leuk, maar moeilijk en energievretend om dit op een continu juiste manier te doen. Toch is er steeds weer die goedmakende enthousiaste houding van de teamleden. Ze vinden het lastig, maar hebben er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen. En laten we hopen dat het dan ook gaat gebeuren en dat we kunnen voldoen aan de steeds hoger wordende verwachtingen van NL.

Verder hebben we ook besloten dat we helaas van 1 teamlid afscheid nemen. Dat hebben we de persoon in kwestie gisteren verteld en dan gaan de vervolgstappen in dit afscheid hier ook wel even wat anders dan dat we gewend zijn. Iemand krijgt na zo’n boodschap 30 minuten de tijd om zijn/haar spullen in te leveren en het pand te verlaten. Dat is dus een erg drastische aanpak op zijn minst gezegd en ook eigenlijk niet onze manier van werken. Maar ook wij zijn hier om te leren en dat doen we dan dus ook. Niet dat we dit willen invoeren in NL maar de boodschap geven en er naar handelen is weer een leermoment op zich. Dit betekent uiteraard dat we nu 1 man te kort komen, waardoor we ook weer verschillende interviews hebben gedaan voor vervanging. Naast vervanging gaan we ook 2 extra nieuwe mensen aannemen omdat het gewoon erg goed gaat en we nu al klaar zijn om te groeien. Voor op de planning dus. Complimenten voor ons waren er dan ook bij het bezoek van Wobke.
Volgende week hebben we nog wat gesprekken en hopelijk kunnen we dan in totaal 3 mensen selecteren die zich dan per 1 juli aansluiten bij de groep. Op die manier is het mogelijk dat wij ze nog up to speed proberen te krijgen voordat we ons werk hier weer overdragen. En voor je het weet is het alweer zo ver.
Time is flying!!!

• 30 Mei 2013 - 19:17

Mariken:

Leuk he al dat werk, maar uhhh waar is het verslag van Mumbai (voor degene die er niet bij waren zoals ik ;-)??

• 01 Juni 2013 - 13:36

Anneliesdullens:

Fijn om te lezen dat alles goed loopt op het werk.En dat Wobke met een tevreden gevoel richting huiswaarts kon vliegen.Verder lees ik dat jullie waarschijnlijk
    2 weken langer blijven dus er zal nog iets geregeld moeten worden bij de ambassade neem ik aan.

Nog steeds geen post ontvangen?

Gr, van Bart en Leny ze hebben met veel plezier jullie reis /werk verhalen gelezen.

Fijn weekend mam.