KL - our second home - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Edith en Jeroen - WaarBenJij.nu KL - our second home - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Edith en Jeroen - WaarBenJij.nu

KL - our second home

Door: Edith

Blijf op de hoogte en volg Edith en Jeroen

21 Juli 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Heerlijk, het was zo ver! We gaan lekker een weekje op vakantie. We begrijpen dat er aardig wat mensen zijn die denken; ze doen niets anders daar. Maar niets is minder waar. Door de week is het lekker hard aanpoten, ons eigen klantwerk en daarnaast proberen een verlenging van het Nederlandse team op te zetten. We kunnen zeggen dat het werken hier meer energie kost dan in NL. Geen enkel probleem en nog steeds trots en blij dat we deze kans met beide handen hebben aangegrepen, maar wel intensief. Vandaar lekker een weekje er tussenuit nadat we hebben besloten dat we een maandje verlengen en onze terugkomst datum op 31 augustus hebben bepaalt.

Maar waar gaat de reis naartoe? Aangezien het in Azië bijna overal regenseizoen is, is de keuze beperkt. De goede boodschap is dat het in Maleisië en Indonesië echter geen regenseizoen is. Makkelijke keuze dus: via Kuala Lumpur vliegen we naar Bali. Dat betekent dat we 6 juli in vier uurtjes naar KL zijn gevlogen om daar een lekker dagje door te brengen. Het is voor ons de vierde keer dat we hier zijn, maar het blijft voelen als thuis komen. Het blijft naar onze mening wereldstad nummer 1! Mam, ben blij dat we hier geen team hebben hoeven opzetten, de keuze was dan wel op 2 jaar uitgekomen, want ik had Jeroen er niet weg gekregen.

Aangezien we maar een kleine 4 uurtjes hadden geslapen die nacht hadden we in de planning om nog even twee uurtjes te tukken, maar toen we eenmaal hadden ingecheckt konden we niet wachten om de stad in te gaan dus dat zijn we gaan doen.

Richting Twintowers, een rond je door het park en een lekkere vroege tapaslunch. Heerlijk genieten. Het valt ons op dat we deze stad na 5 maanden India gewend te zijn nu nog meer waarderen. Het is er (vergeleken met Hyderabad) immens rustig, je kunt kleding aandoen die je zelf wil en je wordt totaal niet aangegaapt op straat, laat staan dat mensen een foto van je willen maken. Heerlijk!!
Jeroen had het al aangekondigd: we gaan shoppen dus ik wist: geen keuze deze keer (ja, ik weet het; ben een van de weinige vrouwen die je niet blij maakt met shoppen!!!). Maar hier in Azië gaat het me goed af, waarschijnlijk hebben we wel een koffertje extra nodig op de terugweg. En we hadden geluk: het is sale in het grootste shoppingcentre van de stad. We hebben dus goed toegeslagen en weer een kilootje of 3 extra in de koffer.

Na een lekkere douche dachten we te gaan eten in de KL tower, maar helaas was deze volgeboekt. Volgende x dus. (Mariken en Rogier, zorg dat je thuis al boekt hiervoor, echt een aanrader: we zijn er al 2 keer eerder geweest)
Wij zijn dus lekker op een terras neergeploft en hebben daar met een heerlijk temperatuurtje gedineerd.

Na het lekkere eten hebben we nog twee dingen te doen. Waarvan de eerste is het zitten bij de voormalige hoogste torens van de wereld. Hoewel het een van de meest toeristische plekken is van KL, blijft het onze favoriete omgeving. Gewoon lekker zitten op trapjes, naar de gebouwen en fonteinen kijken en vooral ook mensen kijken. Blijft leuk om in deze stad de variatie aan mensen hun ding te zien doen...

De tweede "to do" is in ons hotel een kop thee drinken in de sky bar. Deze ligt recht tegenover de torens met andere hoge gebouwen in de buurt. Dus bij nacht foto's maken van de skyline van KL is niet verkeerd onder het genot van een kop thee (ja we hadden ook aan de cocktails kunnen gaan, maar vanavond even niet).

Na genoten te hebben van het mooie uitzicht, is het bedtijd. Dat zal wel goed komen na slechts 4 uurtjes slaap de vorige n8.

Na een lekker ontbijt zijn we met de taxi naar de luchthaven gegaan en nu zitten we alweer in het vliegtuig richting Bali om daar een week te gaan relaxen. De stapel boeken die vanuit Geverik is gebracht zal dus goed van pas komen.

Groetjes en tot snel
Jeroen en Edith

• 22 Juli 2013 - 15:40

Annelies:

Jeroen,toevallig geen (vacantie) huis tegen gekomen in Kl.
    Had al gehoord dat jullie een mooie, rustige maar vooral culinaire week in bali hebben gehad heerlijk.
    O.ja zolang die kilootjes maar in het koffer terecht komen ha ha ,

Heel,heel langzaam begin ik af te tellen.31 aug.

Lieve gr mam.

• 22 Juli 2013 - 15:42

Annelies :

vergeet nog iets gr van jose en heinz.

• 24 Juli 2013 - 12:44

Joris En Linda:

Hey Jeroen, we waren gisteren even bij je ma. Even lekker bijkletsen en natuurlijk even pronken met Norah :)

Mieke vertelde me even kort over hoe het was op Bali. Het weer was minder, maar het hotel Jeroen, Hoe was het hotel ??!!! ..... vertel, vertel vertel :)
    (Ja, Mieke heeft al een tipje van de sluier opgelicht, "KL-second home" --- Dat hotel "third home" ??
    ik wil het horen!!)

Gr.